1. HABERLER

2. YÖREDEN HABER

3. TRABZON

4. Karadeniz sahil yolu resmen açıldı
Karadeniz sahil yolu resmen açıldı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 19 yıl önce yapımına başlanan Karadeniz Sahil Yolu'nun resmi açılışını yaptı.

A+A-

- SAMSUN'DAN BAŞLAYAN VE SARP'A KADAR DEVAM EDEN 542 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA OLAN KARADENİZ SAHİL YOLU 4.2 MİLYON DOLARA MAL OLDU
- BAŞBAKAN RECEP TAYYİP ERDOĞAN: "16 YILDA YÜZDE 40, 4 YILDA YÜZDE 60, İŞTE BİZİM FARKIMIZ KARADENİZ SAHİL YOLU'NDA BİR KEZ DAHA TESCİL EDİLDİ. KARADENİZ SAHİL YOLU İSTANBUL'UN 3. KÖPRÜSÜ İLE BÜTÜNLEŞECEK, ONUNLA KALMAYACAK, AVRUPA'YLA BULUŞACAK"
Türkiye'nin 3 bin 820 metrelik en uzun tünelinin bulunduğu Ordu'nun Perşembe ilçesindeki törende konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "16 yılda yüzde 40, 4 yılda yüzde 60, işte bizim farkımız Karadeniz Sahil Yolu'nda bir kez daha tescil edildi" dedi. Başbakan Erdoğan, Karadeniz Sahil Yolu'nu İstanbul'un 3. köprüsü ile de birleştirerek Avrupa'yla buluşturacaklarını belirtti.

Açılışı "Tarihi bir gün" olarak niteleyen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "Çünkü bugün Karadenizliler'le birlikte milletimiz en büyük özlemlerinden birine daha kavuştu. Bu proje sadece Karadeniz Bölgesi'nin değil 81 vilayetimizin yarım asırlık bir özlemiydi. Rüyalar gerçek oluyor. Özlemler sona eriyor. 1960'lı yıllardan önce belirlenen bu güzergahta Karadeniz'in ihtiyacına cevap verecek yolun yapılması tartışıldı. 34 hükümet geçti. 1987'de ilk ihale yapıldı ve ilk kazma vuruldu. O günden bugüne tam 12 hükümet daha geçti. Bizim dönemimize kadar. Biz olmasak, aynı tempoyla yürüse bu yolun tamamlanması için 24 yıl daha gerekiyordu. Bu yolun açılışı en iyimser tahminle 2024'te ancak yapılırdı. Karadeniz Sahil Yolu'nda 16 yılda 220 kilometrelik mesafe alınabilmiş. Biz ise sadece 4 yılda 316 kilometre yol yapmışız. Ağırlıklı bölüm, gerek tüneller, viyadüklü geçişler de bu 4 yılın içine sıkıştırıldı" diye konuştu.
Bugün Türkiye'nin istikrara kavuştuğunu, ekonomik ve sosyal kalkınma yolunda atılımların gerçekleştiğini anlatan Başbakan Erdoğan, "30-40 yıldır baş edilemeyen enflasyonun dizginlenmesi, yüksek faiz ateşinin söndürülmesi gibi. Yüksek faiz tabii felaket olarak kabul ediliyordu, parası olanlar para kazanıyordu. Yüzde 62.7 olan bileşik faizi, yüzde 19.3'e düşürdük. Ekonomik krizi, bol sıfırlı parayı tedavülden kaldırdık. Türkiye'yi şantiyeye çevirdik. Bütün yolları eş zamanlı açmaya başladık. Bu yol TC tarihinin gerçekleştirdiği en büyük projelerinden, kalkınma hamlelerinden biridir" diye konuştu.
Yol sayesinde Karadeniz Bölgesi'nin büyük bir ekonomik cazibe merkezi olacağını ifade eden Erdoğan, "Milyonlarca vatandaşımız bu yol sayesinde zengin ve güzel bir ülkede yaşadıklarını anlayacaklar. Turizmin gelişmesinde en önemli unsurlardan biri ulaşım. Bu yol Karadeniz Bölgesi'nin de Akdeniz gibi eşsiz bir turizm merkezi haline gelmesine vesile olacak" şeklinde konuştu. Yeni bir hedeflerine daha açıklayan Başbakan Erdoğan, "İnşallah bu Karadeniz Sahil Yolu İstanbul'un 3. köprüsüyle de bütünleşecek ve onunla kalmayacak Avrupa'yla buluşacak. Bu bir hedeftir. İnşallah adımını da bundan sonraki dönemde kazmasını vuracak ve böylece bu yolculuğumuzla birlikte dünyanın en uzun sahil yoluna Türkiye kavuşacaktır. Samsun'dan Sarp'a uzanan duble yol 542.5 kilometre. Bu yolla sadece 6 ilimiz huzura ermiyor, Türkiye-Avrasya bağlantısını kuruyor. Buna bizden önceki 34 hükümet muvaffak olamadı. Bu yolun açılışı 14 yıllık Bolu tünelini açtığımız gibi bize nasip oldu. Kördüğüm haline gelen Antalya-Alanya yolunu da biz açtık. Bakü-Tiflis-Ceyhan projesini proje olmaktan çıkarıp gerçekleştirdik. Yolu ve suyu olmayan köyleri kalkındırıyoruz. Birçok havaalanını süratle inşa ettik. Türkiye'yi adaletle kalkındırmak bize nasip oldu. Bu aşk, sevda meselesi, laf üretmekle değil, gece gündüz çalışarak oluyor" ifadelerini kullandı.
Cumhuriyet tarihi boyunca 4 bin 326 kilometre olan duble yol yapılırken, kendilerinin 6 bin 355 kilometre yol yaptığını açıklayan Erdoğan, hedeflerinin 15 bin kilometre olduğunu tekrarladı. Ülkenin nereden nereye geldiğini görmek isteyenlerin Türkiye'nin yollarını görmelerini isteyen Başbakan Erdoğan, KÖYDES, BELDES projeleriyle de köy ve beldelerin yol ve su sorunlarının çözüldüğünü dile getirdi.
"Karadeniz'in fındığı da çayı da, Akdeniz'in narenciyesi, Malatya'nın kayısısı, doğunun hayvancılığı da, Ege'nin zeytini de bizim sorunumuzdur, bu böyle bilinmeli" diyen Recep Tayyip Erdoğan, şunları söyledi:
"Ülkemizi bir bütün olarak sahiplenmezsek, vatandaşımızı bir bütün olarak sahiplenmiş olamayız. Karadeniz'in en büyük rüyasını gerçekleştirirken, aynı zamanda bölgenin her yanının dirilişinin de heyecanını yaşıyoruz. Açılışını yaptığımız bu yollarla özellikle turizm ve ticaret merkezlerine havaalanlarına büyük bir canlılık geldiğini göreceksiniz. Bundan sonra Karadeniz şeridindeki şehirlerimizde otellerin inşalarını göreceksiniz, yaylaların canlandığını göreceksiniz. Buralarda sadece turizm yatırımları değil, bunun yanında büyük çoğunluğu teşvik kapsamında olan Karadeniz illerinde yatırımların süratle arttığını da göreceksiniz. 16 yılda yüzde 40, 4 yılda yüzde 60, işte bizim farkımız Karadeniz Sahil Yolu'nda bir kez daha tescil edildi".
Karadeniz Sahil Yolu'nun proje bedelinin 6 milyar 543 milyon YTL olduğunu hatırlatan Erdoğan, "Bildiğiniz gibi ilk ihale merhum Özal zamanında 1987'de Çarşıbaşı-Araklı-Trabzon kısmı için yapıldı. 2002 yılına kadar 2 milyar YTL harcama yapıldı. Biz 3 milyar 551 milyon YTL harcadık. Toplam açılan yol şu anda 535.5 kilometre. Sadece devam eden Araklı, İnebolu, Terme var. Bunun dışında tamamen bitmiş durumda. Ünye geçişinin 13.5 kilometrelik kısmını Mayıs'ta temelini atacak ve kısa sürede bitireceğiz. 1987'den bugüne 18 ihale yapıldı ve bugün artık resmi açılışı özellikle Perşembe-Bolaman tünelleri sebebiyle bugün yapıyoruz" açıklamasında bulundu.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, müteahhitlerin icabında borçlanarak verilen sözü aynen yerine getirdiğine dikkat çekerek, "Şimdi biz onlara borçlanıyoruz. onlar bizden ciddi manada alacaklı konuma geçiyorlar. Biz 1 yıl sonra alacaklarını ödüyoruz. Şimdi kalan sizden biraz peyzaj istedik" dedi. Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak da şunları kaydetti: u ve onunla kalmayacak Avrupa'yla bu
"Bir Türk vatandaşı, Karadenizli olarak bugün bir rüyanın gerçek olduğunu görüyoruz. Yıllar süren çileden sonra vuslata erilen gündür. Dünyada eşine az rastlanır bir yolu yaptık. Refah ve mutluluk yürüyüşünde milattır. Karadeniz'e AK bir gerdanlık takmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Atatürk'ün 'Benden iki talep yol ve okul'dur demiştir. Başbakanımız 'Yol medeniyettir' diyerek rekorlar kırdı. 4.5 yıldır Türkiye şantiye halinde. Her insan hizmete layıktır. Biz tüm cumhuriyet tarihinde yapılan dan daha fazla duble yol yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Biz geldik yol hasretini vuslata çevirdik. Bu Başbakanımızın her dönemde buraya verdiği önemin sonucu oldu. Yol yapılırken güzellikleri koruduk. Kıyıları koruduk. Yeşil dokuyu bozmadık. Karadeniz'in hırçın dalgalarına dayanabilecek yol inşa ettik".
Karayolları Genel Müdürü M. Cahit Turhan da 19 yıl süren Karadeniz Sahil Yolu yapımının son 4.5 yılda fiziki olarak yüzde 60, parasal olarak yüzde 65'ini sağlayan AK Parti iktidarına teşekkür etti.
Daha sonra Başbakan Erdoğan, Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak, Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Adalet Bakanı Cemil Çiçek ve Devlet Bakanı Beşir Atalay, Ordu Valisi Said Vakkas Gözlügöl tarafından kurdela kesilerek Karadeniz Sahil Yolu'nun resmi açılışı gerçekleştirildi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Yeni dezenformasyon yasası ve kişisel verilerin korunması kanununa göre; kişilik haklarına yönelik her türlü yayın suç teşkil ettiğinden, kurallara aykırı yorumlar onaylanmamaktadır. Lütfen bir aşağıdaki facebook yorumları bölümünü kullanınız