1. HABERLER

3. RİZE

4. Van'dan Karadeniz'e turistik gezi
Van'dan Karadeniz'e turistik gezi

Van Sanatçılar Derneği üyeleri, Karadeniz turu ile beş şehrin tarihi ve turistik yerlerini gezerek, çeşitli ziyaretlerde bulundular.

A+A-

2004 yılında kurulduktan sonra Van'daki tarihi turistik yerlerin tanıtımı amacıyla geziler düzenleyen Van Sanatçılar Derneği, bu sezonun son gezisini Karadeniz Bölgesi'ne gerçekleştirdi.

Erzurum, Bayburt, Gümüşhane güzergahından Trabzon'a geçen dernek üyeleri, ilk gezi programını Rize'nin Ayder bölgesine gerçekleştirdi.

31791

Daha sonra Rize ve Trabzon merkezini gezen dernek üyeleri, ikinci gün soluğu Trabzon'a 95 kilometre mesafede bulunan Uzungöl'de aldı.

31792

Dernek üyeleri gezi kapsamında Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık'ın da misafiri oldu. Gezi programı ile ilgili bilgiler veren Van Sanatçılar Derneği Başkan Yardımcısı Bişar Ulutaş, “Dört günlük Karadeniz gezimiz oldukça neşeli geçti. Gezi programımıza Trabzon'daki Botanik Parkı'nı dolaşmakla başladık. Daha sonra Rize'ye geçerek şehir merkezini dolaştık. Buradan Ayder'e geçtik. Yeşilliğin bol, doğal güzelliklerin fevkalade olduğu Ayder gezimiz mükemmel geçti. Bölge insanı ile sıcak sohbetler gerçekleştirdik. Ayder Balı'ndan tattık. Yolculuktan yorgun düşen bedenlerimiz, Ayder'deki kaplıca sayesinde huzur buldu. İlk gün Ardeşen ilçesinde konakladık. Sonraki gün sahilde turladık, çarşı merkezini dolaştık, alışveriş yaptık. Daha sonra tekrar Trabzon'a döndük. Üçüncü günün sabahı Trabzon Valimiz Sayın Recep Kızılcık'ın misafiri olarak kahvaltıda buluştuk. Aşık Mehmet Akçay kendisi için irticalen bir türkü söyledi. Sayın Kızılcık ise bizlere ülkemizin bir bütün olarak çok daha yaşanılır bir ülke olduğunu belirten konuşmalar yaptı. Daha sonra Uzungöl'e geçtik. Burada doğanın eşsiz güzelliğine şahit olduk. Yörenin insanları ile sohbetler ettik. Gördük ki, Karadeniz'de yaşayanlarla bizler arasında; gelenek, görenek, inanç ve düşünce açısından pek bir fark yok. Her konuda o insanların misafirperverliğini hissettik. Alışveriş yaptığımızda sohbetlerimizde kardeşlik vurguları dikkat çekti. Her yörede olduğu gibi en azından bakışlarla 'dışlama' gibi bazı istisnai durumlar da olmadı değil. Ama yıllardır insanlarımızın yüreğinde yer alan ülke bütünlüğünü koruma ve kollama isteği daha ağır bastı” şeklinde konuştu.

31793

Karadeniz insanının spora olan aşkından da söz eden Ulutaş, “Karadeniz insanı gerçekten de sporu çok seviyor. Özellikle Trabzon'da futbol aşkı, Trabzonspor aşkı büyük dikkat çekiyor. Parklarda Trabzonspor maçları izleniyor. Sohbetlerde de bunu görmek mümkün. Sayın Valimizle kahvaltıda Trabzonspor'u ve Vanspor'un 1996 yılında deplasmanda Trabzonspor'u 1-0 yendiği maçı konuştuk. Buradaki birçok vatandaşın Ayder ve Uzungöl gibi turizm merkezlerinde özellikle yürüyüş sporları ile dinç kalmaya çalıştığını gördük. Bu arada Türkiye'nin en büyük baskı tesislerinden biri olan Trabzon'daki Zaman Gazetesi Baskı Tesisleri'ni de ziyaret ederek, tesis sorumlusu Coşkun Alemdar'dan bilgiler aldık. Gezi dönüşümüzde Gümüşhane'nin meşhur köme ve pestillerinden aldık. Bayburt'taki ziyaretin ardından Erzurum'a geçerek Zaman Gazetesi Bölge Temsilcisi Esalettin Gül'ün misafiri olduk ve cağ kebabından tattık. Erzurum sonrası Ağrı, Hamur ve Erciş üzerinden Van'a döndük. Gezimizin iyi geçmesinde Merkür TV Genel Yayın Yönetmeni İsmail Topçuoğlu'nun büyük katkısı oldu. Bunu da belirtmek istiyorum” dedi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Yeni dezenformasyon yasası ve kişisel verilerin korunması kanununa göre; kişilik haklarına yönelik her türlü yayın suç teşkil ettiğinden, kurallara aykırı yorumlar onaylanmamaktadır. Lütfen bir aşağıdaki facebook yorumları bölümünü kullanınız